Tidigare inlägg

söndag 10 april 2016

På gång!

Äntligen är jag helt frisk! Inte tränat något hårt på 3 veckor! Haft problem med syresättningen sedan jag va sjuk! Men idag så körde jag hårt på gympan här hemma i byn. Kändes sååå bra o jag orkade! Äntligen lite ljus i tunneln!!

Svettig som bara den!  Det är stations träning med 9/10 stationer med olika övningar! Hantlar kettabels, plankan, situps, benböj. Ja egentligen köra vad man vill på varje station men de finns tips framför!mkör lite olika. Sen 1 min sten hårt på varje station utan vila mellan. När man kört ett varv vila vi ca 1 min sen på de igen! Kör hårt 3 varv, innan är det uppvärmning o efte stretching, så hela passet är 60 min. Perfekt att gå på en gång i veckan när jag bara har 200 meter dit. Barnen sover oftast då med och allt ha man hunnit göra innan kl 19.

Imorgon börjar Biggerst looser, samtidigt starta Ica klassikern. Ska cykla 30 mil på 9 veckor. Så min plan är att cykla till Biggerst looser. Det programmet gillar jag! Ger inspiration och ritas och ny energi! 

Under mina 3 veckor från träningen har jag funderat endel på mina mål! Såklart vill jag gå ner i vikt, men ibland känns det lönlöst! All träning o fokus och tid ger inga resultat! Men fasen vad bra jag mår i kroppen o psykiskt av att röra på mig. Sådan skillnad! Har dessa tre veckorna känt mig fetar än fetast, trött, slö orkeslös!

Så mina mål med träningen är nu följande:
Bli piggare
Mera energi
Må bättre psykiskt
Gladare
Stärka kroppen
 Och om jag gå ner i vikt är det ett plus! Ska såklart tänka  maten med! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar