Tidigare inlägg

måndag 30 mars 2015

Bra start på veckan

Efter jobbet blev det middags bestyr. Hemma rullade köttbullar, stuvade makaroner sallad. Ibland får det blir denna vanliga husmanskosten. Särskilt för barnens skull. Men nån gång ibland funkar det för mig med. Svårt de där med maten, men försöker planera upp en vecka i i taget. Varje lör eller söndag för jag matlista. Som ska passa alla fem i familjen. Till 99% följer vi listan om, ibland blir det kanske omkastat men oftast stämmer de. Det är enklare för hela fam, billigare med mathandlingen sen är planeringen A och O. Om jag inte har en struktur faller min dag! Så därför planerar jag upp min träningsvecka med utefter mina arbetstider, (älskar att jag jobbar mån-fre dag tid igen) även vid annan planerad aktivitet för hela familjen.

Igår så planerades det upp en promenad med min bästa vän Sara och Elin. Så ikväll blev det en rask rund med löpinslag i. Strax över 5 km, körde 2 km innan vi träffades på löpbandet. Ska börja satsa på mera kondition, måste bränna mera fett! Musklerna ska jag underhålla sålänge, har faktiskt endel muskler men de syns inte pga allt fett! Så fokus bränna fett!! Löpbandet och naturen runt hörnet. Sedan försöka besöka gymmet två dagar i veckan för muskelunderhåll.... Kanske att planen spricker, ibland gör den de för det kör ihop sig hemma... Då är det bara att få fokus igen...

Nu är de snart påsk... Dvs ledig fre lör sön mån...fokus träning träning.... Minst 2 h kondis varje dag ska ja köra under påsken! Cykla springa gå trädgårdsarbete av den hårdare sorten. 

Äntligen kväll o ja ska få sova.. Älskar att sova sååå skönt att få ladda batterierna o vakna en helt ny orörd dag!

Kramen på er alla 😄💕

2 kommentarer: