Tidigare inlägg

tisdag 2 februari 2016

Hiit

Efter ha läst den nya måbra tidningen så hittade ja där ett passande bra hiit schema på fyra veckor. Så idag satte ja mig o skrev ner de olika övningarna så jag slipper ha tidningen samt att kunna ändra endel övningar som jag inte gillar. 

Mitt träningsschema jag gjorde i förra veckan funkar. Idag skulle ja köra 60 min rask promenad, fick bli 30 min imorse innan jobbet på löpbandet sen 30 min ikväll ute efter jobbet. Fick dock ingen med mig men ja hade lurarna i öronen o pausade från vardagen o funderade tillbaka på denna dagen, som varit sisådär på jobbet. Skönt att bara släppa det bakom sig. Så har du haft en ren skitdag! Ta en rask promenad på minst 30 min så känns det genast lite bättre och du tänker klarare! 

Imorse med ena sonen! Dora o rask promenad funkar :)

På g ut innan ikväll! Härligt ligger på ca 8.30 min per km nu. Skönt när man kommit igång o man känner att man orka öka tempot på promenaderna.

Sen efter den rundan ikväll körde jag igång med min nya påhitt. HIIT passet. Så bra! Kändes verkligen kanon!!!! Här kommer de 4 veckor jag ska trampa igenom! Ska bli skoj att mäta o väga sig om fyra veckor o se om det givit något resultat. Imorgon blir de vägning o mätning.





Kör göra du med, tiden varje pass stå i ena hörnet!








6 kommentarer:

  1. Flitig och duktig du är med dina pass!
    Roligt att lägga upp sina pass själv. Är ju bra med lite variation:)
    Hoppas att du får bra resultat!

    SvaraRadera
  2. Kör du några intervaller i löp eller cykel? Ger ett bra tryck i konditionen och sätter mera fart på fettförbränningen :-)
    / pruttmamma ;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Japp kör olika tempo på båda maskinerna

      Radera