Tidigare inlägg

tisdag 19 januari 2016

Ett tips

Upp 6,15 dig. Lite kaffe innan dagen startade. Sen fixade till dagens middag. Kotletter som hamnade i vitlöksmarinerad och potatis och morötter. 


Mitt tips när du ska göra potatis/rotfrukter i ugn är att dela i önskad form, lägg i vatten så du får bort stärkelsen. För det är stärkelsen som gör att potatisen fastnar på plåten. Torka dem torra i en handduk. Lägg dem sedan i en påse häll på nån tsk olja, salt o de kryddor du vill ha sen blanda runt det i påsen. Sen ner i plåt.  Mindre fett o det fastnar inte på plåten.

Sedan fick de bli en rask promenad på löpbandet framför barnprogrammet med minstingen.

Så när ja snöyran gick till jobbet vid 9:45 hade ja omkring 8000 steg. Härligt!!! Ingen stress!



Nu har jag satt upp nytt mål. Ska göra 100 träningspass mellan 1/1 till midsommarafton.


Vad har du för mål?


1 kommentar:

  1. Mitt mål är att komma i mina gamla kläder inför ett bröllop jag ska på i maj 👍🏻

    SvaraRadera